onsdag 6 januari 2021

Nytt år - nya uppgifter

God fortsättning på det nya året 2021


 Det blev ett oväntat intresse för min bok från yngre personer. Vad roligt att de som inte känner mig eller mina anmödrar tycker att det kan vara intressant att läsa om dem. Jag har verkligen lust att fortsätta att skriva, men vill inte tappa kontakten med mitt hantverksjag heller. Det är ju detta med att tiden går så fort numera, och det är så mycket man vill hinna göra.


Funderar på hur jag ska kunna hålla kurser på distans som känns meningsfulla för deltagarna. Min plan är att kunna ha en introduktionskurs för nybörjare i maskinstickning via Zoom, med start den 12 januari 2021. Jag har gjort korta filmsekvenser med olika moment, men har inte löst alla tekniska problem än. Min gamla kära Asus har börjat krångla, och jag har inte riktigt blivit vän med min nya ( begagnade ) Hp än. Jag har filmat olika moment i maskinstickning, men inser att det inte är alldeles lätt att få rätt ljus och rätt vinkel på kameran.

Dessutom började min gamla sockstickningsmaskin Favorit pocka på uppmärksamhe, så det gör mig som vanligt splittrad i fråga om prioriteringar av arbetsuppgifter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar