torsdag 28 januari 2021

Min första maskinstickningskurs via Zoom

 Har just avslutat min första Zoomkurs där jag själv stod som ledare. "Introduktion i Maskinstickning för nybörjare" hade jag döpt den tillL Jag har försökt sätta mig in i vad nybörjare behövde, och filmat ett drygt 30-tal korta filmer med olika tekniker. Deltagarna fick en Power Point-presentation med ett 10-tal filmer och en del stillbilder efter varje Zoomträff att studera.
Det visade sig att alla visst inte var nybörjare, men de fick vara med ändå. Hade ju tänkt visa en skärmdump på alla tio deltagare, men glömde bort att fråga om lov. Får komma ihåg det vid nästa kurs som startar den 9 februari. 


Det lustiga var att jag fick tillbaks min slöjdarlust på kuppen. 
Jag har faktiskt inte stickat något annat än hattar på mina maskiner på länge, men nu fick jag till en kofta till yngsta barnbarnet.och ett par randiga leggings med hjälp av färgväxlaren, 



1 kommentar: