torsdag 18 november 2021

Någon slags vinter har vi fått ,,,

 .. fast inte ser den ut som när jag var barn. Termometern har pendlat mellan plus och minus, och det tunna täcket av snö som gör naturen ljusare hoppas jag får ligga kvar till i mars. 

Jag har till och med gått mot traditionerna och redan tänt adventsgranen. 

Halsduksväven i den lilla hemmabyggda vävstolen har äntligen blivit utvävd , och även den vita silke/ullvarpen i vävstugan. 




Det är en sann glädje att ha intressen som går att utföra inomhus denna tid på året. Både stickmaskinerna och vävstolarna uppskattas verkligen även om man också kan roa sig med enbart sticknålar.

Jag tyckte det var så roligt att sticka Vulkantröjan. så jag gjorde en mindre version i en annan färgställning. Här visas den före blockning och den ser lite bubblig ut.
 Jag har även denna gång använt mig av restgarnssnuttar av både handspunna garner och garn från olika 70-talsprojekt.
Hoppas jag hittar någon som den passar på bland barnen eller barnbarnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar