torsdag 19 augusti 2021

Och vips var sommaren slut...

 ...fast kanske inte riktigt än.


Vi har fortfarande sol en del dagar, även om temperaturen sjunkit från som mest +32 till mer normala.

Jag har plockat bär och kokat sylt och saft. Några svampar har jag inte sett till än. Det har inte regnat tillräckligt, men nu utlovas mera regn, så det finns hopp. 


Har haft några dagar semester och hälsat på i Stockholm där två av våra barn är bosatta. 

Jag och dottern hann besöka ett flertal intresanta objekt och utställningar innan det var dags att bege sig hemåt. Vi tittade på skulpturer i prinsessan Estelles skulpturpark och på Handarbetets vänner visades "Tusen bitar" av Ida Pettersson Preutz.



Vi besökte förstås också Liljevalchs vårsalong. Här ser ni en rundtur ifall ni inte varit där.

Men mest gripande tyckte jag att utställningen på Östasiatiska var. Boro - nödens konst pågår till den 22 januari 2022, så ni har fortfarande chans att hinna se den. 

Trasiga, slitna. lappade och omsorgsfullt lagade kläder från norra Japan. Läs mer här eller besök utställningen ifall ni har möjlighet, 

I slutet på juli fick jag tillfälle att ställa ut några objekt själv i byn Adak i samband med deras filmfestival. 
En av mina kuddar hittade sin lyckliga ägare.

Vi har också haft Trasmattans Dag och en gårdsloppis tillsammans med närliggande byar. 


För att  ge utrymme för loppisen vid eventuellt regn, så flyttade jag min slöjd från logen till två andra lokaler. Det var nyttigt att gå igenom sina produkter och rensa ut ett och annat. Blev riktigt nöjd med hur det kunde exponeras i två mindre rum: Kammaren i bagarstugan ...

och i den timrade gäststugan på gården. (På panoramabilderna ser rummen större ut an de är)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar