söndag 17 juli 2022

Juni kom och gick. Juli är på god väg bort.

Just när vi ropar "faran över" så slog den till. Covid. 
Sommarens olika planer fick maka på sig. Frustrerande, men en får vänja sig.

Vi har i alla fall flyttat ut till vår nya bostad - en mindre stuga på tomten - för att ge plats åt nästa generation. 

Med de äldsta döttrarnas hjälp lyckades vi få upp min retropspektiva utställning i bagarstugan på Sjungaregården i Granö.


Förhoppningsvis är jag frisk innan nästa helg när det är dags att plocka ner utställningen. 

               Sommaren går så snabbt förbi att man knappt hinner med. Särskilt ett år som denna med flyttbestyr.

Men en aktivitet utanför hemmets sfär har jag i alla fall hunnit med under juli. UTSTÄLLNINGEN på Sjungaregården  i Granö. Det blev en form av retrospektiv utställning för min del, för jag har inte hunnit skapa särskilt mycket nytt i år. 

Min egentliga slöjdarbana började med tovning. Men att tova på traditionellt vis är ganska tungt arbete och det upptäckte jag ganska snart. Men jag får fortfarande förfrågningar då och då om jag inte har några tovesockar att sälja.  Men tyvärr har jag inga sådana, men jag lär fortfarande ut konsten för de som vill lära sig tova sina egna sockar.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar