fredag 14 juli 2017

Och idag regnar det emellanåt...

...och jag får lite tid för att skriva några rader om veckans workshops.

I onsdgs var det vävworkshop med några damer från Skellefteå.
Det ryms inte så stora vävstolar i min vävkammare, så de fick ta av sig skorna för att hitta rätt trampa på mina små vävstolar. 
Resultatet blev dock tillfredsställande, vad jag kan förstå.
En vävde tuskaft i saoristil med olika spännande inslag och den andra valde Moorman, som var lite mer tidsödande och resulterade i en kortare sjal.
Fint resultat och klart godkänt till bägge "elever".

I torsdags hade tre damer från Arvidsjaur önskat sig en syworksop med förklädessömnad i vintagestil.
De var också väldigt flitiga, och hann färdigställa sina förkläden tillräckligt för en fotosession. 
De ser också riktigt nöjda ut, och jag hälsar alla välkomna tillbaks till nya utmaningar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar