måndag 20 augusti 2012

Marknad I Norrbotten

Årets marknad i Strömsund, Råneå var synnerligen lyckad - både väder - och försäljningsmässigt.

Platsen är väldigt vackert belägen och med solsken och lagom temperatur, så kunde vi utställare inte önska oss bättre.
 Sanningen att säga var jag lite orolig att vädret skulle vara för varmt, för att locka till köp av mina vinterhattar. Men jag oroade mig i onödan. 
Damer i alla åldrar tyckte om att prova hattar.
Trevligt att många också unnar sig en huvudbonad som är både varm och snygg.
Min närmsta utställargranne var som vanligt den skickliga väverskan Nelly.

I rummet intill fanns Göran från Lannavaara med sina fina silversmycken

Och även dessa välgjorda träarbeten 

Utomhus stod Helen - Inspiratören med sina unika smycken av textil

Ann Jonsson ( hoppas jag minns rätt namn) var också en ny bekantskap
Hennes tennarmband har en personlig design

Sen fanns ju förstås olika sätt att få förplägnad.
Rekommenderar denna mysiga marknad till både utställare och besökare!
Väl mött nästa år!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar