tisdag 2 januari 2018

God fortsättning på det nya året!

Måste få citera en av mina favoritkrönikörer från lokalbladet Norran : "När vi var små var ett år en evighet, lika ogreppbar som universums storhet. Nu passerar de som om de vore förkylningar." 


Vad skulle jag minnas utan att ha denna blogg att falla tilbaks på? Jag vet faktiskt inte ifall Internet och denna dator hjälper eller stjälper minnet.
Jag kände också en viss samhörighet med damerna i kortfilmen
Afternoon Tea som visades på Svt häromkvällen, även om vi kom från olika bakgrund och samhällsklass. 
Nog om framtidsgrubblerier - nu blickar vi mot nya mål. 
Jag har roat mig med att titta på Youtube och lära mig sticka Brioche, efter instruktioner från Happy Knitter.. Och till min stora glädje blev de mössor jag stickade i den tekniken uppskattade av mina äldsta döttrar, så nu finns de i Stockholm och Umeå. 

Den första mössan jag gjorde blev emellertid för stor, så den fick jag behålla.


Tror att jag ska repa upp den och försöka få till rätt storlek. Det är väldigt avslappnande att sticka för hand. Det går att lyssna på talböcker och sträcktitta på TV-serier samtidigt.

Fast snart ska jag ta min an stickmaskinerna som stått ihopträngda under julhelgen pga av att min ateljé behövts som övernattningsrum till familjemedlemmar på besök. 
Mellandagarna har använt till att färdigställa en beställning av hattar modell Non Stop till Boutique Gerd Inez.

Jag har planerat två maskinstickningskurser till våren. Se under länken Kurser 
Först ska jag dock ta två veckors semester. Det var 15 år sen sist.  Återkommer med rapport ifall jag hittar något intressant i textilväg.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar