söndag 23 juni 2013

Snart dags för vernissage

Så börjar det dra ihop sig till vernissage för årets utställning i ladan.
"ALL OVER THE PLACE - textilt hantverk från när och fjärran ".
 I år samarbetar jag med Västerbottensvävarna Vi säljer lotter till deras lotteri där man kan vinna textilt hantverk, företrädesvis vävda. Men även andra textila tekniker förekommer.
På fredag mellan 18.00 och 21.00 bjuder vi på lite småplock medan ni studerar objekten.
Har inte riktigt kläm på hur man draperar en indisk sari.

I Indonesien är dom duktiga på batik.... 

                                                           ...och i östeuropa kan dom tova.
Hoppas på skönt väder hela helgen eftersom jag kommer att vara på Bonnstadsmarknaden lördag och söndag. Min snälla dotterdotter Felicia sköter om ruljansen här hemma i Rengård under tiden jag är i Skellefteå. Jag räknar dock med att hinna baka halvtjockkakor innan jag åker, så det ska finnas färska bröd på Cajsas Café.
 Jag har ju en förmåga att tro att jag kan vara på flera ställen samtidigt, och för det mesta ordnar det sig - tack vare släkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar